Tarvitsetko tukea avointen paikkatieto-ohjelmistojen käyttöön? Me autamme!
Tukipalvelumme piirissä ovat kaikki yleiset avoimen lähdekoodin paikkatieto-ohjelmistot. Näihin kuuluvat mm. QGIS, PostGIS, GeoServer, QField, Mergin Maps, Mapproxy, sekä avoimet datalähteet ja esim. GDAL-kirjasto. Me autamme organisaatiosi paikkatietoprosesseissa, olipa kyseessä kadonneen QGIS-työkalun löytäminen tai kaatuneen GeoServerin korjaaminen.
Olemme tehneet töitä avoimen lähdekoodin paikkatieto-ohjelmistojen kanssa vuodesta 2012. Tässä ajassa olemme vastanneet yli 1800 tukipalvelukysymykseen.
Miten tukipalvelu toimii?
Tukipalvelun käyttö on helppoa. Valitse alta omiin tarpeisiisi parhaiten sopiva paketti. Tukipalveluasiakkaana voit lähettää kysymyksesi meille sähköpostilla tuki@gispo.fi. Tiimimme päivystää joka arkipäivä klo 9-17 ja vastaa sinulle 8 tunnin sisällä. Kysymykseesi ei vastaa chatbotti, vaan Gispon paikkatietoartesaani, joka ohjeistaa sinua vaihe vaiheelta. Tarvittaessa voit varata meiltä myös etäkokouksen, jossa katsomme ongelmaasi yhdessä esim. näytönjakoa hyödyntäen.
Tukipalvelusopimus on jatkuva. Tukipalveluun kuuluu paketista riippuen tietty määrä asiantuntijatyötä, joka käytetään asiakkaan ongelmien ratkaisemiseen. Yhteen kysymykseen vastaamiseen käytetään oletusarvoisesti korkeintaan 2 h ja tämän ajan ylittämisestä sovitaan aina erikseen. Käytetyt tunnit raportoidaan puolivuosittain, ja paketin ylimenevät tunnit laskutetaan erikseen 115 € / htt.
Oletuksena tukipalvelu kattaa koko organisaation, mutta tukipalvelun voi tilata myös rajatulle tiimille.
Voit katsoa esimerkkejä Gispon kirjoittamista ohjeista mm. täältä.
Basic
2000 € (+ ALV)
- 15 htt / 12kk
- Käytön tuki FOSS4G-työkaluille
- Koko organisaatio tuen piirissä
- Ei paikkatietopalveluiden ylläpitoa
- Vasteaika 8 ht
- Sähköpostituki
- Etäkokoukset
- Ohjeistus
- Dokumentaation teko
Pro
6250 € (+ ALV)
- 50 htt / 12kk
- Käytön tuki FOSS4G-työkaluille
- Koko organisaatio tuen piirissä
- Ei paikkatietopalveluiden ylläpitoa
- Vasteaika 8 ht
- Sähköpostituki
- Etäkokoukset
- Ohjeistus
- Dokumentaation teko
Räätälöity
Pyydä tarjous
- Räätälöity
- Käytön tuki FOSS4G-työkaluille ja asiakaskohtaiset ohjelmistot ja prosessit
- Koko organisaatio tuen piirissä
- Tarvittaessa paikkatietopalveluiden ylläpito
- QGISin bugikorjaukset
- Vasteaika 8 ht
- Sähköpostituki
- Etäkokoukset
- Ohjeistus
- Dokumentaation teko
SOS-tuki
Jos tarvitset apuamme akuuttiin ongelmaan tai vain lyhyeksi aikaa ilman tukipalvelusopimusta, voit tilata SOS-tukea. SOS sopii kiireellisiin paikkatieto-ongelmiin, joihin tarvitaan asiantuntijan apua. Näitä ovat esimerkiksi kaatuneen paikkatietopalvelun uudelleenpystytys, ohjelmiston päivittäminen vakavan haavoittuvuuden paikkaamiseksi tai bugien korjaaminen, jotta palvelusi voi toimia taas normaalisti.
Voimme ratkoa ongelmaa joko itsenäisesti tai kanssanne sähköpostitse ja etäkokouksilla. Vastaamme yhteydenottoonne mahdollisimman pian sopiaksemme työn toteutuksesta. SOS-tukea voi ostaa ilman erillistä tukipalvelusopimusta. Tuki laskutetaan tehtyjen tuntien mukaan ja sen hinta on 295 € (+ALV) / h. Minimiveloitus on 1 h.
Koulutuksiin kuuluva tukipalvelu
Gispon koulutuksiin sisältyy tukipalvelun kokeilujakso. Tukipalvelu on henkilökohtainen ja koskee vain koulutuksiin osallistuneita. Tukipalvelujakson kesto on 2 kk ja sen sisältämä tukipalvelun tuntimäärä määräytyy koulutuksen keston mukaan. Tukipalvelujakso ei sisälly Paikkatiedot tutuksi -kurssiin.
2 * 3h koulutus
- 2 kk tukipalvelujakso
- Yhteen kysymykseen käytetty aika 0,5 – 2 h
- Yhteensä 8 h tukipalvelua
4 * 3h koulutus
- 2 kk tukipalvelujakso
- Yhteen kysymykseen käytetty aika 0,5 – 2 h
- Yhteensä 16 h tukipalvelua